گروه کوه نوردی آلاداغ

گروه کوه نوردی آلاداغ بجنورد

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

پیمایش دره اسفیدان

برنامه اسفیدان

تاریخ برنامه : 1394/2/18

عنوان برنامه : پیمایش دره اسفیدان

تعداد اعضای شرکت کننده :14 نفر

مسیر پیموده شده :       ۱۷ کیلومتر

متوسط جابجایی :          ۳ کیلومتر در ساعت

طبق روال هر هفته اعضای گروه در ساعت 5 صبح در محل چهارراه پانزده خرداد گرد هم آمده و با یک دستگاه مینی بوس به سمت روستای اسفیدان به راه افتادند. پس از حدود ۴۰ دقیقه در ساعت 5:45 همنوزدان در حدفاصل روستای نوده و اسفیدان در حاشیه جاده از مینی بوس پیاده شده و پس از معرفی آقای دلاوری  به عنوان سرپرست و آقایان مفیدی و حسین ارضی به عنوان جلودار و عقب دار  مسیر را به سمت پایین ( داخل دره ) پیش گرفتند. و پس از حدود ۲ ساعت  پیاده روی در مسیر رودخانه در نزدیکی روستا به سمت چپ تغییر مسیر داده و به سمت ارتفاعات حرکت کردند .پس از حدود ۱۰۰ متر ارتفاع گرفتن از کف دره گروه با رسیدن به چشمه هنرور جهت صرف صبحانه اتراق نمود.

یک ساعت بعد مسیر به سمت چشمه بارگه از داخل باغات  دنبال شد و گروه با عبور از داخل روستای اسفیدان مسیر آب را به سمت پشمه و آبشار بارگه دنبال کرد. در ساعت ۱۳ پس از حدود ده کیلومتر پیاده روی گروه در محلی در بالادست آبشار جهت صرف نهار اتراق نمود .

در ساعت ۱۵:۳۰ حرکت  به سمت روستا آغاز شد و نهایتا در ساعت ۱۷ با رسیدن به روستا ختم برنامه توسط سرپرست اعلام شد.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
همایون

صعود کارگران به قله شیرکوه یزد(ویژه هفته کارگر)

صعود کارگران به قله شیرکوه یزد(ویژه هفته کارگر)

تاریخ برنامه 1394/2/9 لغایت 1394/2/11

صعود سراسری کارگران کوهنورد با حضور قریب به 70 کارگر ورزشکار از 19 استان کشور به قله شیرکوه در استان یزد به مدت سه روز از تاریخ 9 اردیبهشت لغایت 11 اردیبهشت برگزار شد. که از استان خراسان شمالی پنج تن از اعضای گروه کوهنوردی آلاداغ که سرپرستی هیئت کارگران استان را برعهده دارند در این صعود سراسری حضور داشتند.

روز شمار و خلاصه اجرای برنامه‌ی 5 نفر از شرکت‌کنندگان هیئت کوهنوردی کارگران استان خراسان شمالی به قرار زیر است:


روز نخست : سه شنبه، هشتم اردیبهشت، حرکت  پنج تن از اعضا گروه به سمت یزد

روز دوم :  رسیدن به شهر یزد و محل اسکان ورزشگاه سازمان  (قابل ذکر است که پذیرش از ساعت 14 همان روز آغاز و مقدمات اسکان، برنامه‌ریزی و شام صورت پذیرفته بود.)

روز سوم: پنجشنبه 10 اردیبهشت ماه.  بیدارباش ساعت 3:45 و دریافت تغذیه روز صعود. حرکت با 4 مینی‌بوس در ساعت حدود 5 به سمت تفت و سپس روستای ده بالا، حرکت ساعت 6 صبح، صعود قله 12:40، بازگشت نزد مینی‌بوس‌ها ساعت 18

روز سوم: جمعه، یازدهم اردیبهشت، حرکت به سمت بجنورد

شرکت‌کنندگان گزارش برنامه: خانم‌ها حسن زاده و صابری؛ آقایان مفیدی ، رستم امانی ، و حسین ارضی .

گزارش برنامه : خانم حسن زاده

لازم به ذکر است مراسم افتتاحیه و بدرقه کوهنوردان این اجتماع بزرگ ورزش کارگری با حضور بیژن شفیع خراسانی،نائب رئیس فدراسیون کارگری کشور،سید محمدرضا سیدحسینی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، محمدحسین ریاحی،مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی  و جمعی از مسئولین کشوری و استانی در محل شرکت فولاد آلیاژی برگزار شد.

عکس ها و گزارش برنامه همراه با اطلاعاتی در مورد قله شیرکوه در ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

صعودی به مناسبت روز جهانی زمین پاک

صعودی به مناسبت  روز جهانی زمین پاک

شعار امسال : زمین پاک با حفاظت از آب و خاک

خداوند کسى است که زمین را براى شما جایگاه امن و آرامش قرار داد و آسمان را همچون سقفى؛ و شما را صورتگرى کرد، و صورتتان را نیکو آفرید؛ ...( سوره غافر، آیه 64)

 

روز جهانی زمین پاک هر ساله در 22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت در تمام دنیا برگزار می‌شود و به همه مردم یادآوری می‌کند که نباید سیاره خود «زمین» رافراموش کنند.

 تاریخچه این مناسبت به سال 1969 و زمانی باز می‌گردد که جان مک مونل فرزند یک مبلغ دینی مستقل و علاقمند به عرصه دین، علم و صلح، ایده برگزاری یک روز جهانی به نام روز زمین پاک را در همایش یونسکو درباره محیط زیست مطرح و در همان سال پرچم زمین پاک را طراحی کرد.

در ایران هم زمان با دیگر کشورهای جهان هفته زمین پاک از روز دوم اردیبهشت به مدت یک هفته در سراسر کشور برپامی‌شود و نخستین روز این هفته (دوم اردیبهشت ماه) به نام روز زمین پاک نامگذاری شده‌است.

به همین مناسبت صعودی داشتیم در تاریخ 1394/2/4 از روستای تاتار به سمت روستای لنگر تعداد اعضای شرکت کننده در این برنامه 18 نفر که سرپرستی این برنامه را آقای رستم امانی برعهده داشتند ، جلودار آقای مفیدی  و آقای حسین ارضی به عنوان عقب دار این برنامه بودند . 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون