گروه کوه نوردی آلاداغ

گروه کوه نوردی آلاداغ بجنورد

۹ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

کفترخانه ، مهمانک

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/9/28

گزارش برنامه کفترخانه ، مهمانک

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5:30 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی      سرپرست: آقای امانی      عقبدار:  آقای کاملیان

 تعداد نفرات : 15نفر

وضعیت آب و هوا: صاف و آفتابی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

برنامه گروه کوهنوردی آلاداغ

    برای دریافت کامل برنامه بر روی همین قسمت کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

همایش روز کوهستان

هدف از اختصاص این روز، نقش و اهمیت بالای کوهستان بعنوان یکی از زیستگاه‌های مهم انسان و مهم‌ترین پناهگاه‌های تنوع زیستی گیاهی و جانوری می‌باشد. علاوه بر آن کوه‌ها از مهم‌ترین منابع تامین کننده آب شیرین در جهان به شمار می‌آیند.

روز جهانی کوهستان فرصتی است برای ایجاد آگاهی در مورد اهمیت کوهستان در چرخه ی زندگی ، ‌روشن ساختن فرصت ها و محدودیت ها در موضوع توسعه در کوهستان ،‌ و فراهم ساختن همکاری هایی که می تواند سبب تغییرات مثبت در نواحی کوهستانی جهان شود .مجمع عمومی سازمان ملل ، از سال 2003 روز 11 دسامبر برابر با 20 آذر را « روز جهانی کوهستان » نامیده است . این تصمیم در پی اعلام سال 2002 به عنوان سال جهانی کوه ها گرفته شد و هر ساله ،‌ موضوعی به عنوان شعار این روز انتخاب می شود

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) موضوع امسال را «کوه و کشاورزی» انتخاب کرده است.

همایشی که به مناسبت روز جهانی کوهستان در روز جمعه 21 آذر با شرکت دوستاران طبیعت و گروه های کوه نوردی بجنوردی که در 17 شهریور گرد هم آمده بودند، با صعود به قله «باباموسی»؛ روز جهانی کوهستان را گرامی داشتند.

حسین بهمنیار رئیس هیئت کوهنوردی استان خراسان شمالی در این کوهپیمائی گفت :همایش بزرگ  کوه پیمایی عمومی به مناسبت بیستم آذر روز جهانی کوهستان ازصبح روز جمعه در بجنورد برگزارشد.

 رئیس هیئت کوهنوردی استان خراسان شمالی در ادامه  افزود: فعالیت‌های ورزشی از جمله کوهنوردی  باعث سلامت و تندرستی می شود.

بهمنیار با اشاره به اینکه ،باباموسی به دلیل نزدیک بودن به شهر، بیشتراز دیگر ارتفاعات اطراف بجنورد مورد استقبال علاقمندان قرار می گیرد گفت: کوه بابا موسی در شمال‌شرقی و در فاصله هفت کیلومتری بجنورد قرار دارد وارتفاع قله غربی  آن یک هزار و 503 متر و قله شرقی آن یک‌هزار و 470 متر بالاتر از سطح دریاست و نزدیک‌ترین قله به بجنورد محسوب می‌شود. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

اردوی سنگ نوردی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

برنامه این هفته گروه کوهنوردی آلاداغ

برنامه این هفته گروه کوه نوردی الاداغ جمعه 93/9/21 همایش هفته کوهستان .

کوه پیمایی باباموسی ساعت خرکت راس ساعت 5:30 صبح محل حرکت چهارراه 17 شهریور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

«کوشکی» کوچ کرد

«کوشکی» کوچ کرد
روزنامه خراسان شمالی - مورخ یکشنبه 1393/09/16 شماره انتشار 18852

«کوشکی»، یوز نر آسیایی از خراسان شمالی به تهران منتقل شد. این گونه نادر از گربه سانان که از سال 1387 در منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم به شکل نیمه اسارت نگهداری می شد، با هدف جفت گیری با «دلبر»، گونه ماده خود و تکثیر به مرکز تحقیقات پردیسان تهران منتقل شد.مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: طرح تکثیر و زاد و ولد این گونه از گربه سانان در ایران برای اولین بار روی «کوشکی»، یوز آسیایی نر خراسان شمالی و «دلبر»، گونه ماده این حیوان که تاکنون در منطقه حفاظت شده توران در استان سمنان نگهداری می شد، انجام می شود و به دلیل حساسیت بالای اجرای این طرح، مطالعات و عملیات اجرایی آن در مرکز تحقیقات پردیسان تهران انجام خواهد شد.«سید علی اصغر مطهری» افزود: به دلیل این که گونه گربه سانان معمولاً در دوران اسارت عکس العمل خاصی نسبت به جفت خود نشان نمی دهند و برخی از گونه ها تمایلی به جفت گیری در شرایط اسارت از خود نشان نمی دهند، کارشناسان بین المللی و داخلی بر این عقیده بودند که اجرای طرح جفت گیری و تکثیر کوشکی و دلبر در مرکز تحقیقات پارک پردیسان تهران انجام گیرد تا در صورت نیاز، امکان مراجعه کارشناسان بین المللی به آن ها راحت تر و سریع تر باشد.وی خاطرنشان کرد: پروژه جفت گیری کوشکی با دلبر و طرح تکثیر آن ها با نظارت «شاون مک کویین» یکی از سرشناس ترین چهره های بین المللی علمی در زمینه حیات وحش انجام می شود و مهم ترین موضوع در ابتدای طرح، عکس العمل هر یک از این یوزهای آسیایی در اولین رویارویی با یکدیگر است. به گفته وی، اگر جفت گیری به طور طبیعی بین این گونه جانوری اتفاق نیفتد و تمایلی از خود نشان ندهند، طرح لقای مصنوعی روی آن ها انجام خواهد شد.وی همچنین درباره زمان بازگشت کوشکی به خراسان شمالی اظهارداشت: با توجه به این که اکنون در آستانه فصل جفت گیری این گونه جانوری قرار داریم، امیدواریم اجرای این طرح با موفقیت انجام شود و امسال شاهد این اتفاق باشیم تا پس از آن بتوانیم کوشکی را به استان بازگردانیم.مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست کشور و حتی «ابتکار» رئیس این سازمان نیز معتقد هستند که منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم به علت شرایط اقلیمی و آب و هوایی سازگار با یوز، مناسب ترین زیستگاه برای کوشکی و توله هایش است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

برنامه تاتار به لنگر

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/9/14

گزارش برنامه تاتار به لنگر

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5:30 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی      سرپرست: آقای امانی      عقبدار:  آقای کاملیان

 تعداد نفرات : 15نفر

وضعیت آب و هوا: صاف و آفتابی



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

برنامه جنگل گلستان

 

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/9/6

گزارش برنامه جنگل گلستان

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 22 (93/9/6) چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی      سرپرست: آقای محسن میرقرچانلو   راهنما : آقای مجید میرقرچانلو   

عقبدار:  آقای حسین ارضی 

 تعداد نفرات : 17نفر

وضعیت آب و هوا: صاف و آفتابی

مسافت بجنورد تا دشت : 135 کیلومتر

مسافت دشت تا روستای دشت شاد : 35 کیلومتر

مسافت پیموده شده در کل مسیر از روستای دشت شاد تا جاده  5 / 22 کیلومتر

روستای دشت از بجنورد حدود 135 کیلومتر فاصله دارد و خود روستا تا جاده ی اصلی حدود چهار کیلومتر فاصله دارد. این روستا در حاشیه ی غربی جنگل واقع است. در اهمیت این جنگل همین بس که جنگل گلستان در سال 1354 به پارک ملی ایران تغییر نام پیدا کرد و در فهرست میراث یونسکو به عنوان یکی از 50 ذخیره گاه زیست محیطی کره زمین به ثبت رسیده است و پس از انقلاب 57 به نام "پارک ملی گلستان " تغییر نام داد .

گزارش برنامه در ادامه مطلب ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

صعود پاییزه تیغ بل

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/8/30

گزارش برنامه صعود به تیغ بل 

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی      سرپرست: آقای امانی      عقبدار:  آقای کاملیان

 تعداد نفرات : 15نفر

وضعیت آب و هوا: صاف و آفتابی

مسافت پیموده شده در کل مسیر  5 / 14 کیلومتر.

 ارتفاع قله:  2450 متر

طبق برنامه اعلام شده اعضای گروه کوهنوردی آلاداغ ساعت 5 صبح روز جمعه 93/8/30  در چهاراه 15 خرداد جمع شده و سپس به سمت روستای زمان صوفی از توابع مانه و سملقان حرکت کرده که در ساعت 6:30 صبح با معرفی آقای امانی به عنوان سرپرست و آقایان کاملیان و مفیدی به عنوان عقب دار و جلودار گروه معرفی شدند . پس 2  ساعت پیاده روی جهت صرف صبحانه توقف نموده ، گروه در ساعت 10:30 به قله 2450 متری تیغ بل صعود نمود و پس از فرود به سمت روستای درکش حرکت کرده و پس از دو ساعت پیاده به روستای درکش رسیده، در همان روستای درکش جهت صرف نهار توقف کوتاهی داشته و خاتمه برنامه هم در همان زمان اعلام شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون