گروه کوه نوردی آلاداغ

گروه کوه نوردی آلاداغ بجنورد

اطلاعیه

  با سلام 

شرکت در برنامه های گروه کوهنوردی آلاداغ بجنورد در قالب مهمان برای عموم آزاد است . البته شرکت کنندگان در برنامه ها می بایست ضمن آشنایی با اصول و قوانین اولیه برنامه های کوهنوردی ( پیروی از برنامه های کمیته فنی و آشنایی با مفاهیم سرپرست .جلودار  و عقب دار و وظایف و اختیارات هریک  ) حتما دارای کارت بیمه ورزشی مرتبط با رشته کوهنوردی  صادره در سال جاری باشند.

عضویت دائم در گروه صرفا پس از تایید حراست گروه امکان پذیر می باشد.

 حداکثر ۳روز قبل از تاریخ اجرای برنامه با تلفن روابط عمومی گروه  تماس حاصل نمایید  09356364834  آقای کاملیان

۷ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
همایون

توضیحات

 

برای دیدن عکس ها در اندازه واقعی بر روی آن کلیک کنید.

 

۲۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

پیمایش دره اسفیدان

برنامه اسفیدان

تاریخ برنامه : 1394/2/18

عنوان برنامه : پیمایش دره اسفیدان

تعداد اعضای شرکت کننده :14 نفر

مسیر پیموده شده :       ۱۷ کیلومتر

متوسط جابجایی :          ۳ کیلومتر در ساعت

طبق روال هر هفته اعضای گروه در ساعت 5 صبح در محل چهارراه پانزده خرداد گرد هم آمده و با یک دستگاه مینی بوس به سمت روستای اسفیدان به راه افتادند. پس از حدود ۴۰ دقیقه در ساعت 5:45 همنوزدان در حدفاصل روستای نوده و اسفیدان در حاشیه جاده از مینی بوس پیاده شده و پس از معرفی آقای دلاوری  به عنوان سرپرست و آقایان مفیدی و حسین ارضی به عنوان جلودار و عقب دار  مسیر را به سمت پایین ( داخل دره ) پیش گرفتند. و پس از حدود ۲ ساعت  پیاده روی در مسیر رودخانه در نزدیکی روستا به سمت چپ تغییر مسیر داده و به سمت ارتفاعات حرکت کردند .پس از حدود ۱۰۰ متر ارتفاع گرفتن از کف دره گروه با رسیدن به چشمه هنرور جهت صرف صبحانه اتراق نمود.

یک ساعت بعد مسیر به سمت چشمه بارگه از داخل باغات  دنبال شد و گروه با عبور از داخل روستای اسفیدان مسیر آب را به سمت پشمه و آبشار بارگه دنبال کرد. در ساعت ۱۳ پس از حدود ده کیلومتر پیاده روی گروه در محلی در بالادست آبشار جهت صرف نهار اتراق نمود .

در ساعت ۱۵:۳۰ حرکت  به سمت روستا آغاز شد و نهایتا در ساعت ۱۷ با رسیدن به روستا ختم برنامه توسط سرپرست اعلام شد.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
همایون

صعود کارگران به قله شیرکوه یزد(ویژه هفته کارگر)

صعود کارگران به قله شیرکوه یزد(ویژه هفته کارگر)

تاریخ برنامه 1394/2/9 لغایت 1394/2/11

صعود سراسری کارگران کوهنورد با حضور قریب به 70 کارگر ورزشکار از 19 استان کشور به قله شیرکوه در استان یزد به مدت سه روز از تاریخ 9 اردیبهشت لغایت 11 اردیبهشت برگزار شد. که از استان خراسان شمالی پنج تن از اعضای گروه کوهنوردی آلاداغ که سرپرستی هیئت کارگران استان را برعهده دارند در این صعود سراسری حضور داشتند.

روز شمار و خلاصه اجرای برنامه‌ی 5 نفر از شرکت‌کنندگان هیئت کوهنوردی کارگران استان خراسان شمالی به قرار زیر است:


روز نخست : سه شنبه، هشتم اردیبهشت، حرکت  پنج تن از اعضا گروه به سمت یزد

روز دوم :  رسیدن به شهر یزد و محل اسکان ورزشگاه سازمان  (قابل ذکر است که پذیرش از ساعت 14 همان روز آغاز و مقدمات اسکان، برنامه‌ریزی و شام صورت پذیرفته بود.)

روز سوم: پنجشنبه 10 اردیبهشت ماه.  بیدارباش ساعت 3:45 و دریافت تغذیه روز صعود. حرکت با 4 مینی‌بوس در ساعت حدود 5 به سمت تفت و سپس روستای ده بالا، حرکت ساعت 6 صبح، صعود قله 12:40، بازگشت نزد مینی‌بوس‌ها ساعت 18

روز سوم: جمعه، یازدهم اردیبهشت، حرکت به سمت بجنورد

شرکت‌کنندگان گزارش برنامه: خانم‌ها حسن زاده و صابری؛ آقایان مفیدی ، رستم امانی ، و حسین ارضی .

گزارش برنامه : خانم حسن زاده

لازم به ذکر است مراسم افتتاحیه و بدرقه کوهنوردان این اجتماع بزرگ ورزش کارگری با حضور بیژن شفیع خراسانی،نائب رئیس فدراسیون کارگری کشور،سید محمدرضا سیدحسینی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، محمدحسین ریاحی،مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی  و جمعی از مسئولین کشوری و استانی در محل شرکت فولاد آلیاژی برگزار شد.

عکس ها و گزارش برنامه همراه با اطلاعاتی در مورد قله شیرکوه در ادامه مطلب

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

صعودی به مناسبت روز جهانی زمین پاک

صعودی به مناسبت  روز جهانی زمین پاک

شعار امسال : زمین پاک با حفاظت از آب و خاک

خداوند کسى است که زمین را براى شما جایگاه امن و آرامش قرار داد و آسمان را همچون سقفى؛ و شما را صورتگرى کرد، و صورتتان را نیکو آفرید؛ ...( سوره غافر، آیه 64)

 

روز جهانی زمین پاک هر ساله در 22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت در تمام دنیا برگزار می‌شود و به همه مردم یادآوری می‌کند که نباید سیاره خود «زمین» رافراموش کنند.

 تاریخچه این مناسبت به سال 1969 و زمانی باز می‌گردد که جان مک مونل فرزند یک مبلغ دینی مستقل و علاقمند به عرصه دین، علم و صلح، ایده برگزاری یک روز جهانی به نام روز زمین پاک را در همایش یونسکو درباره محیط زیست مطرح و در همان سال پرچم زمین پاک را طراحی کرد.

در ایران هم زمان با دیگر کشورهای جهان هفته زمین پاک از روز دوم اردیبهشت به مدت یک هفته در سراسر کشور برپامی‌شود و نخستین روز این هفته (دوم اردیبهشت ماه) به نام روز زمین پاک نامگذاری شده‌است.

به همین مناسبت صعودی داشتیم در تاریخ 1394/2/4 از روستای تاتار به سمت روستای لنگر تعداد اعضای شرکت کننده در این برنامه 18 نفر که سرپرستی این برنامه را آقای رستم امانی برعهده داشتند ، جلودار آقای مفیدی  و آقای حسین ارضی به عنوان عقب دار این برنامه بودند . 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

کوه بهار

 نام برنامه : صعود به قله کوه بهار

زمان اجرا : 94/1/28

نوع برنامه : کوهپیمایی نیمه سنگین

ارتفاع قله : 2530 متر

تعداد نفرات : 35 نفر

سرپرست برنامه : آقای رستم امانی    جلودار : آقای مفیدی     عقب دار : آقای جمشید کاملیان

مسیر طی شده از روستای مشما تا قله : 13 کیلومتر 

کل مسیر طی شده : 26 کیلومتر

بهترین زمان صعود : فروردین و اردیبهشت ماه

گزارش برنامه :

در آخرین جمعه فروردین با سرپرستی آقای رستم امانی جهت صعود به قله بهار از بجنورد با یک دستگاه می نی بوس و دو خودروی سواری به سمت روستای مشما رهسپار شدیم.

خوشبختانه تعداد علاقمندان بیش از حد انتظار بود ، در این برنامه مهمانانی از کاشمر در این صعود همراه ما بودند.  از آنجا که در این فصل کوه بهار زیبایی چشمگیری دارد و حضور مهمانان این برنامه انتخاب شده بود.

منطقه کوه بهار در 95 کیلومتری جنوب غربی بجنورد و ارتفاع قله آن از سطح دریا 2530 متر میباشد.  نزدیک ترین مرکز بهداشتی و در مانی بخش سنخواست میباشد که در فاصله 25 کیلومتری کوه بهار قرار دارد.

از روستای مشما که نزدیک ترین روستا در دامنه شمال غربی کوه بهار است به طرف کوه دو دره که امتداد هر دو به روستا می رسد دو آبشخور برای استفاده از جانوران ساخته شده است.

برای لذت بیشتر به طبیعت گردها و کوهنوردان پیشنهاد می شود حتما در فصل بهار به این کوه زیبا بروند.
تقریبا" ساعت  7:30به روستا رسیدیم و سرپرست برنامه جناب اقای رستم امانی با معرفی آقای مفیدی به عنوان جلودار و آقای کاملیان به عنوان عقب دار گروه و تذکر نکات به سمت اولین چشمه حرکت کردیم . 
پس از حدود یک ساعت  به اولین چشمه رسیده و جهت صرف صبحانه توقف کرده  .در مسیر صعود دو چشمه آب وجود دارد.یکی یک ساعت ودیگری 2 ساعت که بعد از استفاده از آب گوارای آنها به مسیر ادامه دادیم .این مسیر بوسیله پاکوبی مشخص به سمت قله امتداد دارد. پس از عبور از چشمه دوم و قرارگرفتن در یال انتهای این دره در سمت راست قله کوه بهار وزیبایی های چشم نواز آن خستگی را از تن به در میبرد.در امتداد مسیر پاکوب به حرکت در می آییم وپس از طی تقریبا" 1 ساعت محلی جهت استراحت انتخاب شد و چون عده ای از همنوردان توان پیمایش مسیر قله را نداشتند تعدادی از دوستان به سرپرستی خانم حسن زاده جدا شده و به سمت چشمه اول حرکت کردند .ودیگر اعضای گروه به سمت قله حرکت کردند که در ساعت 15:10موفق به صعود قله شدند. کوه بهار در فصل بهار زیبایی های چشمگیری دارد در مسیر  پاکوب به سمت قله مسیر پوشیده شده بود از گل های رنگی و چمن زاری بسیار زیبا که همه را مجذوب خود کرده بود. با رسیدن به قله گروه های کوهنوردی دیگری هم از مسیر دیگری جهت صعود به این قله عازم  شده بودند پس از دقایقی و گرفتن عکس یادگاری مسیر بازگشت را پیش گرفته ،پس از یک ساعت پیاده روی با توجه به زیبایی منطقه و طولانی بودن مسیر تصمیم گرفته شد جهت استراحت و صرف نهار توقفی داشته باشیم . پس از یک ساعت به ادامه مسیر جهت  پیوستن به دیگر اعضای گروه حرکت کردیم . در ساعت 6:20 دقیقه به دیگر اعضای گروه در روستای مشما ملحق شده و خاتمه برنامه اعلام شد . 

علت نام گذاری آن به این نام به خاطر سرسبزی آن است.بلند ترین نقطه آن از سطح دریا 2530 متر می باشد کوه بهار ذخیره گاهی است از انواع سروهای کوهی،روستاهای قزل حصار بالا و پایین،مشما،چارچوبه،کرکی،برزنه در شمال غربی این کوه واقع شده اند.روستاهای کرف و خراشا در شرق این کوه قرار دارند. در جنوب این کوه روستای کلاته جان قرار دارد و این کوه از سمت جنوب غربی از طریق تپه ماهورتایی با ارتفاع کم به کوه اوزن متصل می شود.جاده سنخواست به جاجرم در جنوب این کوه واقع است.روستاهای عمارت،قرجه ربات و ناویا در شمال این کوه قرار دارند،وجود رودخانه فصلی سنخواست در شرق  این کوه از نکات قابل توجه است که از دامنه ها و دره های این کوه تامین می گردد.البته این رودخانه در سالهای گذشته دائمی بوده و باعث آبیاری زمینهای کشاورزیروستاهای دربند،کرف،سنخواست و قلی می شده است.کوه بهار به علت موقعیت بسیار خوبی که دارد و به علت بارش فراوان نزولات آسمانی برف های سنگین در زمستان و باران های طولانی در فصول بهار و پاییز و حتی در تابستان دارای مراتع و کشتزارهای بسیار خوبی می باشد و چشمه های زیادی دارد.در دره ها،دامنه ها و کوهپایهای آن جاری می باشد وهمین امر که باعث جذب گردشگران و کوهنوردان زیادی از تمام نقاط استان وسایر استان های همجوار به این کوه می باشد. در ایام تعطیل خانواده های زیادی در دامنه ها و چشمه سارهای این کوه به دور از زندگی ماشینی و دغدغه های کاری تفریح و تفرج می نمایند.به برکت این همه آب و آبادانی در تک تک دره ها آغل گوسفند وجود دارد که بیش از ظرفیت مراتع کوه می باشد واین خود می تواند منابع طبیعی و محیط زیست گیاهان و جانوران این کوهستان را به مخاطره بیندازد. امیدواریم مسولین امر جهت رعایت نکات زیست محیطی و حفاظت از این گنجینه ها چاره ای بیاندیشند تا آیندگان نیز از این مواهب زیبای الهی بی نصیب نمانند.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

اولین صعود بهاری (بزداغی)

اولین صعود بهاری گروه کوهنوردی آلاداغ کوه بزداغی منطقه کال ایمانی در تاریخ 94/1/21

برنامه : کوه بزداغی (منطقه کال ایمانی)

کل صعود: ۸۵۷ متر

ارتفاع قله: 1657 متر

جلودار      آقای مفیدی       سرپرست: خانم حسن زاده        عقبدار:  آقای بهنام کاملیان    

 تعداد نفرات : 20نفر

در گذشت­های دور بعلت وجود گل ­های زیادی بزکوهی در این کوه به این نام مشهور گشته است.             

 کوهستان بزداغی بسیار جالب و متنوع می­باشد و به لحاظ فرم از کوهستان، مراتع و جنگل تشکیل شده است. ارتفاعات صخره­ای و دره­های عمیق با طول نسبتا زیاد که در دامنه­های آن دارای درختان ارس و کرکو است، در اثر تجاوزات و قطع درختان ارس و ایجاد جاده تراکتور رو در بعضی از دره­ها بوسیله روستائیان، تعداد بیشماری از آن، از بین رفته و ادامه آن به نابودی کامل منطقه از نظر جنگل خواهد شد.

 بزاغی از نظر تقسیمات جغرافیائی الا وابسته به شهرستان مانه و سملقان می­باشد. رود اترک بزداغی را از رشته کوه دوچنگ آشخانه جدا می­کند، رودهای گوگول چای و چهل گذر کوه مزبور را به ترتیب در شرق و غرب مسدودی سازد، طول رشته کوه از غرب به شرق 40 کیلومتر است و از شمال شرق به رشته کمر سارو متصل می­گردد، بزاغی جزو نقاط حفاظت شده می­باشد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

آغاز چهاردهمین صعود تاریخی قیچی‌ساز

پرافتخارترین کوهنورد ایران خود را برای صعود تاریخی به قله‌های اورست و لوتسه آماده می‌کند. عظیم قیچی​ساز پیش از صعود به ایسنا گفت: «مجموع زمانی که برای صعود به این 2 قله نیاز دارم حدود 2 ماه است. پس از سفر به نپال و انجام مراحل آماده‌سازی و هم‌هوایی بلافاصله اقدام به صعود به این 2 قله بدون اکسیژن می‌کنم.» در حال حاضر فقط 31 نفر در تمام جهان موفق شدند به این قله‌ها صعود کنند و در این میان تنها 14 نفر بدون اکسیژن این کار را انجام داده‌اند. کمترین زمان صعود به تمام قله‌های بالای 8 هزار متر 7 سال و 2 ماه بوده که قیچی‌ساز در صورت موفق شدن در این صعود می‌تواند به رکورد زیر 7 سال (6 سال و 10 ماه) برسد. او تاکنون 13 قله بالای 8 هزار متر جهان را فتح کرده و امسال درصدد صعود به آخرین قله بالای 8 هزار متر است.

قیچی ساز افزود: در سال 84 قله اورست را با کپسول اکسیژن فتح کردم اما این بار بدون استفاده از کپسول این قله را فتح خواهم کرد.

عظیم قیچی ساز متولد 1360 تبریز در رشته کارشناسی تربیت بدنی دانشگاه تبریز تحصیل کرده است.

وی در سال 1387 نخستین صعود هشت هزار متری خود را به اورست (8848 متر) با استفاده از کپسول اکسیژن انجام داد.

قیچی ساز تاکنون بدون استفاده از کپسول اکسیژن موفق به صعود به قله های برودپیک (8051 متر – سال 87)، دائو لاگیری (8167 متر - سال 89)، نانکا پاربات (8126متر - سال 89 )، کانچن جونگا (8586 متر – سال 90 )، گاشر بروم 2 (8034 متر - سال 90)، گاشربروم 1 (8080 متر - سال 90 )، آناپورنا (8091 متر - سال 91 )، کی 2 (8611 متر – سال 91 )، ماناسلو (8163 متر – سال 91 )، ماکالو (8463 متر – سال 92 )، چوایو ( 8201 متر – سال 92 ) و شیشاپانگما (8027 متر – سال 93 ) شده است.

برای این کوهنورد پرافتخار کشور در این هدف بزرگ آرزوی موفقیت داریم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

15 اسفند روز درختکاری

من و تو با دست هایمان نهال کوچک را به خاک سرد اسفند می سپاریم و آفتاب، گرمای خویش را هدیه راه طولانی اش می کند و آب، با پاکی اش بدرقه شکفتن اش می شود. زمینِ سبز، دوست داشتنی و خیال انگیز است. چشم را نوازش می دهد و زبان را به تسبیح وا می دارد. ما با هم در روز درختکاری قرار سبز می گذاریم و همدیگر را به کاشت و حفظ این موجود زیبای خداوندی سفارش می کنیم. این قامت بلند و باشکوه، طلای سبزی است که زیستن، شکوفایی، حرکت و پویایی را به ما می فهماند. خداوند این موجود سبز و بابرکت را مایه عبرت، حکمت و قدرت خویش قرار داده است.

وز 15 اسفند در کشور عزیزمان هر ساله به عنوان روز درختکاری نام نهاده شده است و از روز 15 تا 21 اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی نام نهاده می شود .

شعار امسال در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری:

مدیریت منابع آبخیزها ، ضامن امنیت حیاتی

گفتند : از درخت سخن گفتن
در روزگار آتش و آهن ، جنایتی است
اما من از درخت سخن گفتم
زیرا که هر درخت به چشم من آیتی است
از
معجزه ی که آدمی اش نام کرده اند

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

لیست دارو و تجهیزات لازم در کوهنوردی و مسافرت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

ورود مشعل المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران به بجنورد

مشعل نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران ایران ، امروز تحویل ورزشکاران کارگر خراسان شمالی شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش کارگری، مشعل المپیاد فرهنگی - ورزشی کارگران کشور صبح امروز (93/11/23) با استقبال مسئولین، شهروندان و کارگران وارد شهرستان بجنورد در استان خراسان شمالی شد.

بنا به گفته رحیمی، سرپرست هیأت ورزشی کارگران کشور، مشعل المپیاد بعد از برگزاری مراسم استقبال در ورودی شهرستان بجنورد، به مجتمع پتروشیمی خراسان منتقل و در آنجا با حضور سرپرست گروه کوهنوردی آلاداغ (آقای مفیدی و جمشیدکاملیان) ، نوری(مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی خراسان شمالی)، مدیریت مجتمع، مدیران استانی و کارگران این مجموعه، مشعل بدستان یکی از کارگران نمونه استان و همچنین فرزند شهید، برافروخته و سپس توسط کارگران حمل شد. سپس مشعل المپیاد به همراه کارگران و ورزشکاران به گلزار شهدای بجنورد منتقل که طی مراسمی مزار شهدا گلباران شد بعد از آن مشعل المپیاد به مجتمع فرهنگی - ورزشی کارگران امام علی(ع) بجنورد منتقل و در آنجا مراسمی با حضور امام جمعه بجنورد، استاندار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، روسای هیأت های ورزشی استان برگزار و بعد از حمل نمادین مشعل در این مراسم، مشعل توسط هیأت های دومیدانی، دوچرخه سواری، موتورسواری، سوارکاری و همچنین اسکیت سواران حمل و بعد از چرخاندن داخل شهر، طی مراسمی با حضور مسئولین استان گلستان، مشعل المپیاد به مسئولین این استان منتقل شد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در این خصوص اظهار کرد: المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور مهم‌ترین رویداد ورزشی بوده که ورزشکاران کار از استان‌های مختلف کشور در آن حضور خواهند داشت. به گفته حسن نوری این مشعل پس از عبور از استان‌های خوزستان، لرستان، مرکزی، قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی به استان خراسان شمالی رسیده است. سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور با عنوان از خلیج فارس تا دریای مازندران دو روز آینده در ساری آغاز خواهد شد. وی نقش و اهمیت ورزش کارگری را در سلامتی کارگران مهم خواند و گفت: به طور حتم برگزاری المپیاد فرهنگی، ورزشی کارگران گامی بلند در این زمینه خواهد بود. المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور در پنج رشته ورزشی بانوان و 19 رشته ورزشی آقایان با حضور برترین‌های ورزش کارگری برگزار خواهد گرفت. به گزارش فارس، افراد برتر المپیاد ورزشی کارگران جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده کشورمان برای مسابقات جهانی که خرداد ماه سال آینده به میزبانی کشور ایتالیا برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.

نخستین المپیاد ورزشی کارگران سراسر کشور اسفند امسال در استان مازندران برگزار می شود که در این دوره از مسابقات یک‌هزار و 655ورزشکار مرد و 335 ورزشکار زن در رشته های دوومیدانی، پینگ پنگ ، بسکتبال، والیبال ساحلی ، فوتبال ، جودو ، دوچرخه سواری ، فوتسال ، هندبال ، والیبال سالنی ، وزنه برداری ، بدن سازی، شطرنج، تکواندو، کاراته، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، شنا، اسکواش، کوهنوردی، ژیمناستیک، بدمینتون و آمادگی جسمانی شرکت می کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

جوزک ، چشمه رندی ، گولک

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/10/5

گزارش برنامه جوزک ، رندی ، گولک

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5:30 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی      سرپرست: آقای حسین ارضی   عقبدار:  آقای حسن ارضی

 تعداد نفرات : 17نفر

وضعیت آب و هوا: صاف و آفتابی


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

پیغو

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/11/10

گزارش برنامه پیغو به سمت آبچور

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5:30 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی      سرپرست: آقای محمد شاهپسندی     عقبدار:  آقای جمشید کاملیان

 تعداد نفرات : 17نفر

وضعیت آب و هوا: صاف و آفتابی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

دوچنگ

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/11/3

گزارش برنامه دوچنگ ،کریک

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5:30 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی      سرپرست: آقای امانی     عقبدار:  آقای حسین ارضی

 تعداد نفرات : 20نفر

وضعیت آب و هوا: ابری

برابر هماهنگی های انجام شده در ساعت  5:30 صبح روز جمعه مورخ 1393/11/3 اعضای گروه در محل چهارراه پانزده خرداد شهرستان بجنورد گرد هم آمده و با یک دستگاه مینی بوس به سمت روستای کریک واقع در 3 کیلومتری شمال شرق  آشخانه حرکت کردند .

در ساعت 06:30 پس از معرفی آقای امانی به عنوان سرپرست برنامه و آقایان حسین ارضی و مفیدی به عنوان عقب دار و جلودار حرکت از کنار جاده آسیایی در ارتفاع 750 متر در هوای ابری و مه آلود آغاز شد .   در ساعت 8:30 صبح گروه در پایین دست شن اسکی منتهی به قله در ارتفاع 991 متر اتراق نموده  و به صرف صبحانه پرداخت.

50 دقیقه بعد حرکت به سمت قله آغاز شد و نهایتا در ساعت  10:20 گروه موفق به صعود به قله1281 متری  دوچنگ از مسیر یال شرقی  شد . پس از اندکی استراحت و تهیه عکس یادگاری گروه راه بازگشت را از مسیر شن اسکی  پیش گرفته و نهایتا در ساعت 12:42 به روستا رسیده و خاتمه برنامه توسط سرپرست برنامه اعلام گردید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

اولین کارگاه آموزش عکاسی کوهستان

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

گورکن

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/10/5

گزارش برنامه گورکن منطقه درکش

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5:30 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی      سرپرست: آقای محمد شاهپسندی     عقبدار:  آقای بهنام کاملیان

 تعداد نفرات : 12نفر

وضعیت آب و هوا: صاف و آفتابی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

کفترخانه ، مهمانک

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/9/28

گزارش برنامه کفترخانه ، مهمانک

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5:30 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی      سرپرست: آقای امانی      عقبدار:  آقای کاملیان

 تعداد نفرات : 15نفر

وضعیت آب و هوا: صاف و آفتابی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

برنامه گروه کوهنوردی آلاداغ

    برای دریافت کامل برنامه بر روی همین قسمت کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

همایش روز کوهستان

هدف از اختصاص این روز، نقش و اهمیت بالای کوهستان بعنوان یکی از زیستگاه‌های مهم انسان و مهم‌ترین پناهگاه‌های تنوع زیستی گیاهی و جانوری می‌باشد. علاوه بر آن کوه‌ها از مهم‌ترین منابع تامین کننده آب شیرین در جهان به شمار می‌آیند.

روز جهانی کوهستان فرصتی است برای ایجاد آگاهی در مورد اهمیت کوهستان در چرخه ی زندگی ، ‌روشن ساختن فرصت ها و محدودیت ها در موضوع توسعه در کوهستان ،‌ و فراهم ساختن همکاری هایی که می تواند سبب تغییرات مثبت در نواحی کوهستانی جهان شود .مجمع عمومی سازمان ملل ، از سال 2003 روز 11 دسامبر برابر با 20 آذر را « روز جهانی کوهستان » نامیده است . این تصمیم در پی اعلام سال 2002 به عنوان سال جهانی کوه ها گرفته شد و هر ساله ،‌ موضوعی به عنوان شعار این روز انتخاب می شود

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) موضوع امسال را «کوه و کشاورزی» انتخاب کرده است.

همایشی که به مناسبت روز جهانی کوهستان در روز جمعه 21 آذر با شرکت دوستاران طبیعت و گروه های کوه نوردی بجنوردی که در 17 شهریور گرد هم آمده بودند، با صعود به قله «باباموسی»؛ روز جهانی کوهستان را گرامی داشتند.

حسین بهمنیار رئیس هیئت کوهنوردی استان خراسان شمالی در این کوهپیمائی گفت :همایش بزرگ  کوه پیمایی عمومی به مناسبت بیستم آذر روز جهانی کوهستان ازصبح روز جمعه در بجنورد برگزارشد.

 رئیس هیئت کوهنوردی استان خراسان شمالی در ادامه  افزود: فعالیت‌های ورزشی از جمله کوهنوردی  باعث سلامت و تندرستی می شود.

بهمنیار با اشاره به اینکه ،باباموسی به دلیل نزدیک بودن به شهر، بیشتراز دیگر ارتفاعات اطراف بجنورد مورد استقبال علاقمندان قرار می گیرد گفت: کوه بابا موسی در شمال‌شرقی و در فاصله هفت کیلومتری بجنورد قرار دارد وارتفاع قله غربی  آن یک هزار و 503 متر و قله شرقی آن یک‌هزار و 470 متر بالاتر از سطح دریاست و نزدیک‌ترین قله به بجنورد محسوب می‌شود. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

اردوی سنگ نوردی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

برنامه این هفته گروه کوهنوردی آلاداغ

برنامه این هفته گروه کوه نوردی الاداغ جمعه 93/9/21 همایش هفته کوهستان .

کوه پیمایی باباموسی ساعت خرکت راس ساعت 5:30 صبح محل حرکت چهارراه 17 شهریور

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

«کوشکی» کوچ کرد

«کوشکی» کوچ کرد
روزنامه خراسان شمالی - مورخ یکشنبه 1393/09/16 شماره انتشار 18852

«کوشکی»، یوز نر آسیایی از خراسان شمالی به تهران منتقل شد. این گونه نادر از گربه سانان که از سال 1387 در منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم به شکل نیمه اسارت نگهداری می شد، با هدف جفت گیری با «دلبر»، گونه ماده خود و تکثیر به مرکز تحقیقات پردیسان تهران منتقل شد.مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: طرح تکثیر و زاد و ولد این گونه از گربه سانان در ایران برای اولین بار روی «کوشکی»، یوز آسیایی نر خراسان شمالی و «دلبر»، گونه ماده این حیوان که تاکنون در منطقه حفاظت شده توران در استان سمنان نگهداری می شد، انجام می شود و به دلیل حساسیت بالای اجرای این طرح، مطالعات و عملیات اجرایی آن در مرکز تحقیقات پردیسان تهران انجام خواهد شد.«سید علی اصغر مطهری» افزود: به دلیل این که گونه گربه سانان معمولاً در دوران اسارت عکس العمل خاصی نسبت به جفت خود نشان نمی دهند و برخی از گونه ها تمایلی به جفت گیری در شرایط اسارت از خود نشان نمی دهند، کارشناسان بین المللی و داخلی بر این عقیده بودند که اجرای طرح جفت گیری و تکثیر کوشکی و دلبر در مرکز تحقیقات پارک پردیسان تهران انجام گیرد تا در صورت نیاز، امکان مراجعه کارشناسان بین المللی به آن ها راحت تر و سریع تر باشد.وی خاطرنشان کرد: پروژه جفت گیری کوشکی با دلبر و طرح تکثیر آن ها با نظارت «شاون مک کویین» یکی از سرشناس ترین چهره های بین المللی علمی در زمینه حیات وحش انجام می شود و مهم ترین موضوع در ابتدای طرح، عکس العمل هر یک از این یوزهای آسیایی در اولین رویارویی با یکدیگر است. به گفته وی، اگر جفت گیری به طور طبیعی بین این گونه جانوری اتفاق نیفتد و تمایلی از خود نشان ندهند، طرح لقای مصنوعی روی آن ها انجام خواهد شد.وی همچنین درباره زمان بازگشت کوشکی به خراسان شمالی اظهارداشت: با توجه به این که اکنون در آستانه فصل جفت گیری این گونه جانوری قرار داریم، امیدواریم اجرای این طرح با موفقیت انجام شود و امسال شاهد این اتفاق باشیم تا پس از آن بتوانیم کوشکی را به استان بازگردانیم.مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست کشور و حتی «ابتکار» رئیس این سازمان نیز معتقد هستند که منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم به علت شرایط اقلیمی و آب و هوایی سازگار با یوز، مناسب ترین زیستگاه برای کوشکی و توله هایش است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

برنامه تاتار به لنگر

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/9/14

گزارش برنامه تاتار به لنگر

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5:30 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی      سرپرست: آقای امانی      عقبدار:  آقای کاملیان

 تعداد نفرات : 15نفر

وضعیت آب و هوا: صاف و آفتابی



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

برنامه جنگل گلستان

 

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/9/6

گزارش برنامه جنگل گلستان

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 22 (93/9/6) چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی      سرپرست: آقای محسن میرقرچانلو   راهنما : آقای مجید میرقرچانلو   

عقبدار:  آقای حسین ارضی 

 تعداد نفرات : 17نفر

وضعیت آب و هوا: صاف و آفتابی

مسافت بجنورد تا دشت : 135 کیلومتر

مسافت دشت تا روستای دشت شاد : 35 کیلومتر

مسافت پیموده شده در کل مسیر از روستای دشت شاد تا جاده  5 / 22 کیلومتر

روستای دشت از بجنورد حدود 135 کیلومتر فاصله دارد و خود روستا تا جاده ی اصلی حدود چهار کیلومتر فاصله دارد. این روستا در حاشیه ی غربی جنگل واقع است. در اهمیت این جنگل همین بس که جنگل گلستان در سال 1354 به پارک ملی ایران تغییر نام پیدا کرد و در فهرست میراث یونسکو به عنوان یکی از 50 ذخیره گاه زیست محیطی کره زمین به ثبت رسیده است و پس از انقلاب 57 به نام "پارک ملی گلستان " تغییر نام داد .

گزارش برنامه در ادامه مطلب ...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

صعود پاییزه تیغ بل

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/8/30

گزارش برنامه صعود به تیغ بل 

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی      سرپرست: آقای امانی      عقبدار:  آقای کاملیان

 تعداد نفرات : 15نفر

وضعیت آب و هوا: صاف و آفتابی

مسافت پیموده شده در کل مسیر  5 / 14 کیلومتر.

 ارتفاع قله:  2450 متر

طبق برنامه اعلام شده اعضای گروه کوهنوردی آلاداغ ساعت 5 صبح روز جمعه 93/8/30  در چهاراه 15 خرداد جمع شده و سپس به سمت روستای زمان صوفی از توابع مانه و سملقان حرکت کرده که در ساعت 6:30 صبح با معرفی آقای امانی به عنوان سرپرست و آقایان کاملیان و مفیدی به عنوان عقب دار و جلودار گروه معرفی شدند . پس 2  ساعت پیاده روی جهت صرف صبحانه توقف نموده ، گروه در ساعت 10:30 به قله 2450 متری تیغ بل صعود نمود و پس از فرود به سمت روستای درکش حرکت کرده و پس از دو ساعت پیاده به روستای درکش رسیده، در همان روستای درکش جهت صرف نهار توقف کوتاهی داشته و خاتمه برنامه هم در همان زمان اعلام شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

صعود به یمان داغی

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/8/16

گزارش برنامه  صعود به یمان داغی

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی      سرپرست: آقای امانی      عقبدار:  آقای کاملیان

 تعداد نفرات : 15نفر

وضعیت آب و هوا:ابری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

تجلیل از آقای نوایی کوهنورد اخلاق

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/8/9

گزارش برنامه  تجلیل از آقای حسین نوایی دررشته کوه آلاداغ ، قله بابابلند

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی      سرپرست: آقای محمد شاهپسندی     عقب دار آقای : جمشید کاملیان

تعداد اعضای شرکت کننده گروه کوه نوردی آلاداغ : 17 نفر

وضعیت آب و هوا: صاف و آفتابی

مراسم تجلیل از همنورد عزیزمان کوهنورد اخلاق آقای حسین نوایی همراه با معرفی مسیر سنگنوردی گشایش یافته بنام نوایی در آلاداغ روز جمعه مورخه 93/8/9 در محل رشته  کوه آلاداغ و قله بابابلند و مجموعه دیواره سنگنوردی نوایی برگزار گردید. 

در این همایش که حدود 300نفر ازکوهنوردان شهرستان بجنورد  شرکت نمودند که از این تعداد 170 نفر به قله بابابلند به ارتفاع 2450 متر صعود کردند. پس از بازگشت این کوهنوردان و  پیوستن آنان به تجمع کنندگان در پای دیواره سنگنوردی نوایی مراسم معرفی گشایش این مسیر برگزار گردید.

مسیر سنگنوردی نوایی که در ضلع جنوبی رشته کوه آلادغ واقع شده است در پی تلاش سنگنوردان گروه کوهنوردی کوهیار و در طی مدت دو سال و مشتمل بر چهار مسیر اسپرتی گشایش یافته است. 

در این مراسم که با حضور تعداد زیادی از کوهنوردان بنام استان و شهرستان برگزار گردید، گروههای کوهنوردی آلاداغ، می سی نو، همیار، بیژن یورد، کولاک، شرکت برق، چکاد، همنورد، شهید کریمی  حضور داشتند. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

خبر درگذشت آقای فرخ امانی از کوهنوردان گروه کوه نوردی آلاداغ

خبر درگذشت همنورد فرخ امانی از کوهنوردان گروه کوهنوردی آلاداغ

روزهای رنگارنگ پائیز به ویژه آبان ماه که طبیعت در منهای لون و دگرگونی است.

دیگر از نغمه شور انگیز بلبل عاشق بهاران خبری نیست، و سکوت معنی دار و وهم انگیز پاییزی خواب و سردی زمستان را باگامهای سنگین خود با آواز زاغ و زغن طنینی انداز می کند.

پاییز یاد آور حزن انگیز کوچ و انتقال کوهمردانی و یارانی از کاروان زندگی است(فرخ امانی) در تاریخ 93/8/4 به دیار باقی شتافتند.

در اینجا لازم است از طریق این رسانه این مصیبت دردناک را خدمت خانواده آن عزیز و دیگر بستگان تسلیت گفته و آمرزش برای مرحوم و صبر جزیل برای بستگان وی از درگاه خداوند متعال مسئلت نماییم.

حیف

می دانم که دیگر

بر نمی دارید از آن خواب گران سر

تاببینید

همنوردان ، دوستان، یاران

همه سر درگریبان چشم در راهند

یاد و خاطرش گرامی و روانش شاد باد

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

صعود به قله قورخود

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/7/25

گزارش برنامه  قورخود

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 4:30 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی      سرپرست: آقای حسین ارضی       عقبدار:  آقای جمشید کاملیان

کل صعود :          ۱۲۲۸ متر

 تعداد نفرات : 13نفر

وضعیت آب و هوا: صاف و آفتابی

 

قله قورخود (به فارسی: ترسناک) نام یکی از قله‌های استان خراسان شمالی واقع در شهرستان مانه و سملقان روستای چمن‌بید است. ارتفاع این قله زیبا به۲۹۵۰ متر می‌رسد.

ین قله دارای گیاهان وجانوران بسیاری است، ازجمله قوچ، میش، خوک و پرندگان:کبک، عقاب، شاهین. درختان تنومند ارس جلوه‌های ویژه‌ای رادر هنگام کوهپیمایی خلق می‌کند.متاسفانه درسالهای اخیر بدلیل چرای بی رویه دام‌های روستاهای اطراف این قله کم‌کم رو به نابودی است. این قله را ۶ روستا احاطه کرده‌اند، ازشمال روستای کاستان؛ ازغرب روستای تاریخی اسپاخو؛ ازشرق روستای تشی و روستای زرد و درقسمت جنوب که بخش وسیعی ازاین قله را شامل می‌شود، روستای چمن‌بید واقع شده‌است.روستای باشکلاته نیز درغرب چمن بید واقع شده است.

پیرو هماهنگی های صورت گرفته اعضای گروه در ساعت 4:30 صبح در محل چهارراه ۱۵خرداد شهرستان بجنورد گرد هم آمده و با یک دستگاه مینی بوس به سمت روستای چمن بید واقع در ۶۸ کیلومتری غرب بجنورد حرکت کردند . در ساعت ۷ صبح با معرفی آقای حسین ارضی به عنوان سرپرست و آقایان مفیدی و کاملیان به عنوان جلودار و عقب دار.

حرکت از ابتدای یک جاده فرعی در فاصله ۱۶۰۰ متری پلیس راه چمن بید  در هوای آفتابی و در ارتفاع ۱۵۷۲ متر  آغاز شد.

پس از حدود ۲.۵ ساعت پیاده روی همنوردان در ساعت ۹.۳۰ در ارتفاع ۲۲۲۵ متر اتراق نموده و به صرف صبحانه پرداختند.

پس از 4۰ دقیقه استراحت و صرف صبحانه مجددا حرکت به سمت قله آغاز شد . نهایتا گروه در ساعت ۱۲:۳0  گروه به منطقه "نقاب برفی"رسید.  پس از  تهیه عکس یادگاری مسیر فرود را پیش گرفته شد و پس از حدود یک و نیم ساعت پیاده روی در ساعت 13:30  به صرف نهار پرداختند .

یک ساعت بعد حرکت به سمت روستای باش کلاته آغاز شد و نهایتا در ساعت ۱5:30 با رسیدن گروه به روستای باش کلاته خاتمه برنامه توسط سرپرست اعلام شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

پیمایش مسیر محمداپو به گریوان

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/6/14

گزارش پیمایش مسیر محمد اپو ( سالوک) به گریوان

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی       سرپرست: آقای جمشید کاملیان         عقبدار:  آقای شاهپسندی

 تعداد نفرات : 17نفر

  مبداء : ارتفاعات سالوک (محمد اپو)  مقصد : گریوان

وضعیت آب و هوا: صاف و آفتابی

مسافت پیموده شده :     20  کیلومتر

متوسط جابجایی      :    3.5 کیلومتر در ساعت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

زواولیا

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/6/7

گزارش برنامه  زو اولیا

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی      سرپرست: آقای امانی        عقبدار:  آقای جمشید کاملیان

 تعداد نفرات : 23نفر

وضعیت آب و هوا: صاف و آفتابی


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

صعود به آق داغ

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/5/31

گزارش صعودبه قله آق داغ

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی      سرپرست: آقای شاهپسندی         عقبدار:  آقای جمشید کاملیان

 تعداد نفرات : 20نفر

وضعیت آب و هوا: صاف و آفتابی همراه با وزش باد

قله آق داغ با ارتفاع در حدود 2500 متر در جنوب  شهرستان بجنورد و در امتداد رشته کوه سالوک و در شمال شرقی آن و بعد از قله سیاه خانه قرار گرفته است.

برابر هماهنگی انجام شده در ساعت 5 صبح روز جمعه 1393/06/31 اعضای گروه در چهارراه 15 خرداد شهرستان بجنورد حاضر شده و با یک دستگاه مینی بوس بعد از حدود 5 کیلومتر  ازروستای اسدلی واقع در جاده بجنورد – اسفراین ، در ساعت 6 صبح  به مقصد مورد نظر رسیده و طبق هماهنگی های انجام شده آقای شاهپسندی سرپرستی برنامه را به عهده داشتند که  آقای مفیدی به عنوان جلودار و آقای جمشید کاملیان را به عنوان عقب دار معرفی نمودند. صعود از 5 کیلومتری روستای اسدلی با وزش باد شدید وسردی که در منطقه در حال وزش بود شروع شد، حدود 2 ساعت پیاده روی برای صرف صبحانه توقف نموده ودر ساعت 10 به قله رسیده و با گرفتن عکس یادگاری و استراحتی کوتاه  گروه مسیر فرود را به سمت روستای گریوان آغاز نمود.


برای رسیدن به قله مورد نظر میتوان از چند مسیر برنامه کوهنوردی را تدارک دید، اما دو مسیر اصلی برای قله مورد نظر به شرح ذیل میباشد

1 – بعد از حدود 5 کیلومتر  ازروستای اسدلی واقع در جاده بجنورد – اسفراین ، مسیر اصلی ازسمت راست  جاده (شیرویه) آغاز میگردد، این مسیر به علت ارتفاع گیری با شیب مناسب به کوهنوردان بیشتر توصیه میگردد، مسیر را باید به سمت غرب و در کنار خط الراس ادامه داده تا به قله رسید.

  

2 – مسیر از روستای بزرگ گریوان آغاز و بعد از گذر از باغهای زیبای روستا به دامنه کوه رسیده ، میتوان مسیر را با چرخش از پشت کوه ادامه یا در همان مسیر جنوب شرقی به سمت بالای قله حرکت نمود ، لازم به توضیح است که این مسیر به علت شیب تند  در فصول سرد و بارانی اصلا" مناسب صعود نمیباشد، اکثر کوهنوردان این مسیر را برای بازگشت از قله انتخاب مینمایند.

قله آق داغ به غیر از دامنه خود فاقد آب آشامیدنی است لذا آب مورد نیاز باید جهت صعود به بالا تامین گردد.

مدت صعود در شرایط جوی مناسب و با گامهای آرام حدود 3 ساعت زمان می برد.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

سالوک

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/3/2

گزارش صعودبه قله سالوک

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای کاکائی       سرپرست: آقای شاهپسندی         عقبدار:  آقای حسین ارضی

 تعداد نفرات : 22نفر

  مبداء : روستای رختیان

وضعیت آب و هوا: صاف و آفتابی

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

صعود به تیغ بل

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/2/19

گزارش صعود به تیغ بل

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی       سرپرست: آقای حسن ارکانی فرد       عقبدار:  آقای محمد شاه پسندی

 تعداد نفرات : 20نفر

  مبداء : روستای زمان صوفی   مقصد : درکش

برابر هماهنگی انجام شده در ساعت 5 صبح روز جمعه 1393/02/19 اعضای گروه در چهارراه 15 خرداد شهرستان بجنورد حاضر شده و با یک دستگاه مینی بوس به سمت روستای زمان صوفی از توابع شهرستان مانه و سملقان حرکت نمودند . در ساعت 6:30 صبح  پس از معرفی آقای حسن ارکانی  به عنوان سرپرست و آقای مفیدی به عنوان جلودار و آقای محمد شاه پسندی به عنوان عقب دار صعود از روستای زمان صوفی آغاز شد و گروه پس از حدود 1:30ساعت پیاده روی در چشمه زمان صوفی به صرف صبحانه پرداخت .

 پس از حدود یک ساعت استراحت گروه حرکت را با هدف صعود به قله تیغ بل آغاز کرد  . پس  از حدود یک ساعت پیاده روی سرانجام اعضای گروه به پای قله رسیده به درخواست دوستان تعداد 7 نفر از اعضای گروه جهت حرکت به سمت چشمه ای در ابتدای حلقه زو حرکت کرده و 13 نفر از اعضای گروه جهت صعود قله تیغ بل حرکت کرده  که موفق به صعود قله تیغ بل شدند.

 پس از تهیه عکس یادگاری و استراحت حرکت به سمت پایین آغاز شد و نهایتا در ساعت 13:15 گروه با عبور از رودخانه جاری در دره هاور درکنار چشمه ای در ابتدای حلقه زوکه دیگر اعضای گروه اتراق کرده بودن پیوستند و همنوردان به صرف نهار و استراحت پرداختند .

سپس در ساعت 15 گروه حرکت را به سمت روستای درکش آغاز نمود و پس از دو ساعت پیاده روی با رسیدن به روستای درکش خاتمه برنامه اعلام شد.

اطلاعات اضافی:

مسافت پیموده شده در کل مسیر  5 / 14 کیلومتر.

 ارتفاع قله:  2450 متر .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

کوه باباموسی زیر تیغ

کوه باباموسی دوباره زیر تیغ می رود
خراسان شمالی - مورخ شنبه 1393/02/20 شماره انتشار 18683

شیری- ارتفاع کوه باباموسی با آغاز دوباره قله برداری از این کوه از هفته جاری کاهش می یابد و این کوه دوباره زیر تیغ می رود.نماینده مردم بجنورد، جاجرم، گرمه، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس، گفت: در مراحل گذشته از حجم تعریف شده برای کاهش ارتفاع این کوه، قله برداری 9/. انجام شد و اکنون قله برداری 1/. باقی مانده که در حال واگذاری به پیمانکار است.«موسی الرضا ثروتی» هم چنین اظهارداشت: در ماه های پایانی سال گذشته 100 میلیارد ریال برای ادامه احداث باند و ترمینال خارجی فرودگاه بجنورد اختصاص یافت که اکنون زمین های جدید تملک شده است.به گفته وی، با نصب دستگاه جدید ils تا 2 ماه دیگر عملیات اجرایی آسفالت باند به پایان می رسد.وی خاطرنشان کرد: با نصب دستگاه ils و افزایش تعداد پروازها، تا پایان شهریور ماه سال جاری، مشکل فرودگاه بجنورد برطرف می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

باغ دره

 

 

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/2/12

گزارش پیماش منطقه باغلق

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی       سرپرست: آقای دلاوری       عقبدار:  آقای کاملیان    

 تعداد نفرات : 26نفر

  مبداء : روستای باغلق   مقصد : باغ دره( تنگه راز )

وضعیت آب و هوا:نیمه ابری همراه با بارش باران

با صدای آرامش صبح خواب زیبا را ترک گفته و در روشنای طلوع در دوازده همین روز اردیبهشت ماه  فصل بهار در چهارراه 15 خرداد به گروه می پیوندیم.

در ساعت   5 به سمت روستای  باغلق ، حرکت می کنیم .ساعت 8 به محل مورد نظر میرسیم و پس از حدود 10 دقیقه و ا نتخاب سرپرست برنامه که به مناسبت روز معلم از اساتید حاضر جناب آقای دلاوری به عنوان سرپرست انتخاب می شوند و شنیدن نکات سرپرست برنامه و معرفی جناب آقای مفیدی به عنوان جلودار و آقای کاملیان به عنوان عقب دار ، ساعت 8:10 از روستا به قصد پیمایش مسیر کنار رودخانه حرکت می کنیم.

لحظات آغازین روز است و شادی و نشاط در چهره دوستان نمایان ، خنکای صبح زیبای بهار لذت پیمایش را چند برابر ساعت 9:30 برای صرف صبحانه توقف می کنیم.

نهایتا  ساعت 10:30پس از عبور از دشت سرسبز و درختان و دنبال کردن مسیر رودخانه وارد تنگه راز     می شویم.

زیبایی آنچنان است که گویی جهت ثبت لحظات و مناظر در بین دوستان رقابتی برپاست!

با وجود اینکه دوستان همچنان پرانرژی سکوت طبیعت را سرشار از شادمانی کرده اند به علت زمانبندی برنامه در ساعت 14:30 جهت صرف نهار توقف می کنیم.با آمدن ابرها که حاکی از بارش باران است هرچه سریع تر شروع به حرکت کرده که در نیمه های راه این نعمت الهی شروع به باریدن می کند که باعث خوشحالی و شادابی بیشتر گروه می شود. و نهایتا در ساعت 6 به کنار جاده رسیده و خاتمه برنامه اعلام  می شود.

تو را سپاس که توانستیم دلتنگی ها و اضطراب های ناشی از زندگی روزمر ه را فراموش کنیم

توانستیم به لطف و خاطره ی زیبایی این روز با وجودی سرشار از عشق و شادمانی بازگردیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

قیچی‌ساز شیشاپانگما را هم فتح کرد

قیچی‌ساز شیشاپانگما را هم فتح کرد
خراسان ورزشی - مورخ شنبه 1393/02/13 شماره انتشار 18677

عظیم ‌قیچی‌ساز، کوهنورد ایران موفق شد به قله‌۸۰۱۳ متری ‌شیشاپانگما‌ در ‌تبت‌ صعود کند. به گزارش ایسنا، قیچی‌ساز در‌ادامه صعودهای خود ظهر پنج‌شنبه قله‌۸۰۱۳ متری ‌شیشاپانگما‌ را فتح کرد تا با این موفقیت شمار قله‌های ۸ هزار متری صعود شده‌اش را به عدد‌۱۳‌برساند. او تنها با صعود به قله‌‌ ‌لوتسه‌ می‌تواند به‌ عنوان اولین ایرانی نام خود را در باشگاه ۸‌ هزاری‌های جهان که تنها‌۳۱ نفر عضو دارد، ثبت کند.‌

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

بازگشت کوهنوردان حاضر در کمپ اورست

اعتصاب شرپاها، دلیل لغو صعودهای اورست
خراسان ورزشی - مورخ سه‌شنبه 1393/02/09 شماره انتشار 18674

بعد از لغو تمامی صعودهای این فصل به اورست، رضا زارعی، رئیس فدراسیون کوهنوردی در تشریح علت ماجرا می‌گوید: «با توجه به حادثه‌ای که روز 18 آوریل در آبشار یخی خمبو رخ داد و منجر به کشته شدن 16 شرپا گردید، به دلیل اعتصاب سایر شرپاها در حال حاضر تمامی صعودهای این فصل به اورست لغو شده. دولت نپال تنها به پرداخت غرامت 415 دلاری به خانواده شرپاهای کشته شده بسنده کرد و همین امر باعث لغو کلیه فعالیت‌های شرپاها و در نتیجه‌ لغو کلیه صعودهای این فصل به اورست شد. با توجه به اتفاقات رخ داده کوهنوردان ایرانی که در کمپ اصلی حضور داشتند به ایران بازمی‌گردند.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

آخرین اخبار از عظیم قیچی ساز و مهدی قلی پور و وضعیت کوهنوردان ایرانی پس از فجیع‌ترین حادثه هیمالیا

وضعیت کوهنوردان ایرانی پس از فجیع‌ترین حادثه هیمالیا
خراسان ورزشی - مورخ یکشنبه 1393/02/07 شماره انتشار 18672

ساعت 6:30 دقیقه صبح روز شنبه 29 فروردین فجیع‌ترین حادثه انسانی در ارتفاع 5800 متری آبشار یخی خومبو واقع در ارتفاعات هیمالیا رخ داد؛ آن هم در شرایطی که شرپاها برای اصلاح مسیر آبشار یخی و انتقال بارها به کمپ یک عازم ارتفاعات بالاتر بودند. حادثه‌ای که منجر به مرگ 20 شرپا(باربر) بر اثر سقوط بهمن شد تا برای چند روز بهت و وحشت وجود تمام کوهنوردانی را که قصد صعود به ارتفاعات اورست را داشتند فرا بگیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

کوههای استان خراسان شمالی از نظر زمین شناسی

کوههای استان از نظر زمین شناسی حاصل آخرین حرکات کوهزایی دوران سوم و از کوههای جوان می باشند . این کوهها به دو بخش عمده : 1- رشته کوه کپه داغ 2- رشته کوه آلاداغ تقسیم می شوند .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

صعود به ارتفاعات بزداغی

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/2/5

گزارش صعودبه ارتفاعات بزداغی

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی       سرپرست: آقای رستم امانی         عقبدار:  آقای کاملیان    

 تعداد نفرات : 19نفر

  مبداء : روستای کالیمانی   مقصد : ارتفاعات بزداغی (روستای کالیمانی)

وضعیت آب و هوا: صاف و آفتابی

مسافت پیموده شده :     ۲۰۵۰۰  متر

متوسط جابجایی      :     ۳ کیلومتر در ساعت

کل صعود                 :     ۸۵۷ متر

ارتفاع قله                  :        1657 متر

طبق هماهنگی قبلی همنوردان در ساعت ۵ صبح در محل چهارراه پانزده خرداد گرد هم آمده و با یک دستگاه مینی بوس به سمت روستای کالیمانی  واقع در ۶۲ کیلومتری شمال غرب بجنورد به راه افتادند . پس از حدود ۲ ساعت با رسیدن به روستا و معرفی اقای رستم امانی  به عنوان سرپرست و آقایان مفیدی و کاملیان به عنوان جلودار و عقب دار برنامه حرکت از ارتفاع ۸۰۰ متر از روستای کال ایمانی در هوای کاملا صاف و گرم آغاز شد.بارندگی های چند روز قبل باعث سرسبزی منطقه شده بود که مسیر در هنگام صعود خیس و گل آلود بود. پس از حدود 14۰ دقیقه و طی مسافت ۸ کیلومتر گروه در ابتدای دره ای مشرف به روستا در زیر سایه درختان اتراق نموده و به صرف صبحانه پرداخت . حدودا 1 ساعت بعد حرکت به سمت قله آغاز شد و نهایتا در ساعت 12 گروه موفق به صعود به قله ۱۶۵۷ متری بزداغی شده و پس از استراحتی کوتاه و تهیه عکس یادگاری بلافاصله مسیر فرود را در پیش گرفت.

در ساعت ۱۵:۴۰ گروه در محلی نزدیک به مکان صرف صبحانه یک ساعتی استراحت نموده و به صرف نهار پرداخت و نهایتا در ساعت ۱۸ با رسیدن به  روستای کال ایمانی خاتمه برنامه اعلام شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

صعود به ارتفاعات جوزک

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1393/1/22

گزارش صعودبه ارتفاعات جوزک

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی       سرپرست: خانم صابری              عقبدار:  آقای کاملیان    

 تعداد نفرات : 22نفر

  مبداء : روستای جوزک   مقصد : ارتفاعات یمانداغی(چشمه عشق)

وضعیت آب وهواهنگام صعود:  نبمه ابری همراه با بارش باران به صورت پراکنده

راستی چه وقتی دیدن طبیعت مفهوم دیگری پیدا می کند و زیبایی و جذابیتی دیگر را فراهم می سازد؟

در اولین صعود بهارانه   بوی باران ، بوی سبزه ، بوی خاک شاخه های شسته ، باران خورده ،  آسمان آبی و ابر سپید برگهای سبز بید عطر نرگس ، رقص باد ، نغمه شوق پرستوهای شاد    صعود را با شور شوق بهارانه خود همراه کرده بود و رویش  لاله های واژگون منظره ای بی نظیری خلق کرده بود .

این  برنامه مهمانانی ناخوانده ای  داشت که با حضور خودنشان از بکر بودن و امنیت این منطقه داشت.  اولین مهمان ناخوانده ای که  موقع صرف صبحانه با حضور خود همه را به شگفتی واداشت روباهی طناز و زیبا بود  . پس از صرف صبحانه جهت صعود به ارتفاعات یمانداغی (چشمه عشق) پس از طی مسیری تعدادی از اعضای گروه در پایین دست قله به انتظار نشسته و بقیه اعضای گروه پس از استراحتی کوتاه به مسیر خود جهت صعود ادامه داده پس از رسیدن به ارتفاعات یکی از بی نظیر ترین منظره ای که کمتر کسی شاهد دیدن آن است  را مشاهده کردیم آن هم دسته ای از اسب های وحشی که با ارامش  در حال استراحت بودن که مدت زمانی کوتاه به تماشای آن ها نشستیم  . 

پس از صعودی موفقیت آمیز و پیوستن به دیگر اعضای گروه جهت بازگشت به روستای جوزک رهسپار شدیم این برنامه در ساعت 5 بعدظهر با موفقیت به اتمام رسید.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

عظیم قیچی ساز

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، عظیم قیچی ساز کوهنورد مشهور ایرانی که تاکنون 12 قله بالای 8 هزار متر جهان را فتح کرده است و برای ثبت رکورد جهانی و پیوستن به باشگاه 8 هزارتایی‌ها تنها دو قله دیگر را پیش رو دارد، روز شنبه 16 فروردین برای صعود به قله 8013 متری »شیشاپانگما« عازم تبت می‌شود.

وی پس از موفقیت در این صعود برای فتح قله 8516 متری »لوتسه« تلاش خواهد کرد.

لوتسه در مرز چین و نپال قرار دارد و تیم ملی کوهنوردی کشورمان در بهار 1381 موفق شد با 12 کوهنورد این قله را فتح کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

استاد سید محمد حجازی به دیار باقی شتافت

 استاد سید محمد حجازی از خادمان و زحمتکشان  هیئت کوهنوردی استان و گروه کوهنوردی کوهیار در اواخر وقت دیروز (93/1/11) به دیار باقی شتافت . ضمن عرض تسلیت صمیمانه به همنوردان وخانواده‌ی محترم ایشان، برای آن عزیز از دست رفته علو درجات را از خداوند متعال مسئلت داریم.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

همایش کویر نوردی میاندشت جاجرم

دومین همایش کویرنوردی با محوریت یوز پلنگ آسیایی روز گذشته (92/12/16) در منطقه میاندشت جاجرم برگزار شد.

در این همایش، بیش از 200 مرد و زن از جاجرم، بجنورد، اسفراین و سنخواست و همکاری جمعی از گروه های کوه نوردی از جمله : گروه کوه نوردی آلاداغ ، ساریگل و گروه کوه نوردی میاندشت   از قلعه سفید تا سایت حفاظتی میاندشت  را پیمودند.

«محبی» فرماندار جاجرم در جمع کویرنوردان گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و حافظ محیط زیست باشیم. وی ادامه داد: برگزاری این نوع همایش ها در منطقه برای حمایت از یوز آسیایی و حیات وحش باعث جلب توجه افکار عمومی و مسئولان دولتی می شود. «هراتی» مسئول اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جاجرم نیز حضور تمام شرکت کنندگان و مسئولان در این همایش را موجب دلگرمی دانست و بیان کرد: پس از سال ها کم توجهی به محیط زیست، امروزه شاهد هستیم که یکی از دغدغه های دولتمردان، بحث محیط زیست است.

شایان ذکر است پس از اتمام مسیر 11 کیلومتری کویر نوردی و با حضور هیئت های کوهنوردی در محل سایت نگهداری و تکثیر یوزپلنگ ، ضمن ایراد سخنرانی فرماندار محترم شهرستان مبنی بر عرض خیر مقدم و تقدیر و تشکر از حضور تمامی اعضای هیئت های کوهنوردی شهرستان و استان و همچنین اعلام همکاری و حمایت مجموعه فرمانداری از تمامی گروه های دوست دار محیط زیست ، از محیط بانان خستگی ناپذیر منطقه حفاظت شده میاندشت جاجرم با اهداء لوح تقدیر و جوایز نفیس به رسم یادبود تقدیر بعمل آمد.

همچنین مراسم نمادین رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال با آرم یوزپلنگ آسیایی برای اولین بار در سطح کشور ، ایجاد زنجیره انسانی دوست داران محیط زیست جهت حمایت و حفاظت از گونه های مختلف جانوری و گیاهی بویژه گونه های نادر و در حال انقراض همچون یوزپلنگ آسیایی.ازاد کردن یوزپلنگ در مرکز تحقیقاتی میاندشت جاجرم  و غرص نهال به مناسبت هفته درخت کاری توسط مسئولین در منطقه از دیگر مراسم این همایش بود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

روز درختکاری

من و تو با دست هایمان نهال کوچک را به خاک سرد اسفند می سپاریم و آفتاب، گرمای خویش را هدیه راه طولانی اش می کند و آب، با پاکی اش بدرقه شکفتن اش می شود. زمینِ سبز، دوست داشتنی و خیال انگیز است. چشم را نوازش می دهد و زبان را به تسبیح وا می دارد. ما با هم در روز درختکاری قرار سبز می گذاریم و همدیگر را به کاشت و حفظ این موجود زیبای خداوندی سفارش می کنیم. این قامت بلند و باشکوه، طلای سبزی است که زیستن، شکوفایی، حرکت و پویایی را به ما می فهماند.

 

 روز درختکاری یکی از روزهای سال است که در آن مردم تشویق به کاشتن نهال می‌شوند. این روز در چندین کشور گرامی داشته می‌شود. این روز معمولاً در روزهای پایانی زمستان یا روزهای نخست بهار است. در ایران این روز ۱۵ اسفند (۵ مارس) هر سال است.


 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

تیغ بل

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1392/12/2

گزارش صعودبه ارتفاعات تیغ بل

مسیر حرکت : روستای آزادگان ، تیغ بل، درکش

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی       سرپرست: خانم صابری              عقبدار:  آقای کاملیان    

 تعداد نفرات : 14نفر

وضعیت آب وهواهنگام صعود:آفتابی

در این پیمایش که مقصد روستای درکش بود به دلیل دیر امدن اتوبوس از روستای درکش به سمت قاضی پیاده طی شد.


 
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

جوزک

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1392/11/11

گزارش صعودبه ارتفاعات جوزک به سمت چشمه عشق

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی       سرپرست: خانم صابری              عقبدار:  آقای کاملیان    

 تعداد نفرات : 14نفر

مقصد : روستای جوزک

وضعیت آب وهواهنگام صعود:ابری همراه با بارش برف


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

یمان داغی

  گروه کوهنوردی آلاداغ       

پیمایش منطقه جوزک به سمت کوه یمان داغی

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5 صبح چهارراه 15 خرداد                        

   سرپرست: خانم خالقی جلودار:  آقای مفیدی   عقبدار:آقای کاملیان      تعداد نفرات : 15 نفر

وضعیت آب وهواهنگام صعود: ابری

تاریخ : 92/11/4
 در این برنامه صعود به قله یمان داغی همراه با گروه کوه نوردی کوهیار همراه شد.
این برنامه و برنامه هفته بعد برای آماده سازی کوهنوردان برای صعود به قله گنو در بندر عباس می باشد . آرزوی موفقیت برای تمامی  همنوردان عزیز را داریم. با آرزوی موفقیت....
 
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

آشنایی با گنو

مختصر آشنایی بااقلیم و جغرافیای کوهستان و قله گنو :

کوهستان و قله گنو در ادامه سلسله کوههای زاگرس بشمار می آید. این کوهستان در جنوب شرقی رشته زاگرس واقع شده است. در این منطقه پس از کوههای هماگ ۳۲۶۷ متر، کوه سیرو ۲۹۷۲متر، کوه شب ۲۷۳۱ متر، کوه نیان ۲۶۴۲ متر، کوه باز ۲۴۳۷ متر، کوه گنو ششمین کوه مرتفع استان هرمزگان با ارتفاع ۲۳۴۰ متر می باشد. گنو از نظر مکانی درفاصله ۲۰ کیلومتری شمال شهر بندرعباس کمی متمامیل به غرب ( ۵ تا ۱۰ درجه ) بین دهستانهای فین، سیاهو و ایسین واقع شده‌است . و جاده اصلی بندرعباس به سیرجان از شرق و جاده بندرعباس به بندر لنگه از جنوب آن می گذرد.

 

کوهستان گنو با ابعادی معادل ۳۴ کیلومتر طول و ۵ تا ۱۵ کیلومتر عرض، مساحتی بالغ بر ۳۵۰ کیلومتر مربع را در بر می گیرد.

فاصله مستقیم و هوایی قله گنو تا ساحل بندر شهید باهنر ۳۱۴۰۰ متر است و مسافت راه آسفالت از کنار جاده بندر لنگه تا ایستگاه رادار بالای قله ۳۲۰۰۰ متر ( راه فرعی)

آب و هوای این کوهستان در مقایسه با آب و هوای گرم شهر بندرعباس ، آب و هوایی نسبتاً معتدل و به همین مناسبت نیز از اهمیت زیست محیطی قابل توجهی برخوردار است.
 
از جمله جلوه های طبیعی و جذاب گردشی این منطقه آب گرم گنو هست. این آبگرم از معروف ترین آب گرم های استان به شمار می آید . آب گرم گنو در فصل پاییز و زمستان پذیرای گردشگران بسیاری هست.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

صعود به ارتفاعات سالوک-دیواره قزل طاق

 گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1392/9/22 

گزارش صعودبه ارتفاعات سالوک- دیواره قزل طاق

منطقه : روستای رختیان

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی    عقبدار:        آقای کاملیان    

 تعداد نفرات : 19 نفر

مبداحرکت صعود:     روستای رختیان       مقصد:     ارتفاعات سالوک

وضعیت آب وهواهنگام صعود: آفتابی- خنک

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

صعود به آق داغ

گروه کوهنوردی آلاداغ           تاریخ:1392/9/15 

گزارش صعودبه آق داغ

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی  عقبدار:        آقای کاملیان    

 تعداد نفرات : 18نفر

مقصد: روستای گریوان

ساعت حرکت ازمبدا:  7زمان رسیدن به قله:   10  

وضعیت آب وهواهنگام صعود: آفتابی- خنک

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

تجلیل از استاد حجازی

برنامه تجلیل از بزرگ مرد خستگی ناپذیر سید محمد حجازی روز جمعه در میان خیل عظیمی از دوستاران وی در دره فیروزه برگزار شد. در این مراسم که از ساعت 9 تا 11 به طول انجامید تعداد زیادی از کوهنوردان از گروههای مختلف شهر و استان حضور داشتند.

روز مراسم تجلیل از استاد بزرگوار سید محمد حجازی در صبحگاه روز 17 آبان در دره زیبای فیروزه بود . استاد با شخصیت ، آرام و آرامش دهنده که زحمات بسیاری را برای تک تک کوهنوردان استان کشیدند. برگزاری این مراسم تنها قطره ای از دریای زحمات جبران ناپذیراین مرد بزرگ بود که با حضورشما سروران رنگ و بوی دگر به خود گرفت . شما با حضورتان نشان دادید که کوهنوردی فقط صعود قله ، پیمایش یالها و جدال با سنگ و برف نیست .کوهنوردی عشق و احترام است کوهنوردی همبستگی و مهربانیست . کوهنورد همچو سنک سخت و مغرور نیست ،  دیدیم که در آن روز با چند جمله کوتاه از این  مرد بزرگ ، اشکها چگونه بر گونه ها جاری شد .

در سمت دیگر مراسم سنگ نوردانی در حال گشایش مسیری نو به نام حجازی بر روی دیواره بودند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

بازخانه

  گروه کوهنوردی آلاداغ       

پیمایش جاده سلامت تا بازخانه

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5 صبح چهارراه 15 خرداد                        

سرپرست: آقای حسن ارضی     عقب دار : آقای کاملیان    

وضعیت آب وهواهنگام صعود: آفتابی

 

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

جوزک چشمه رندی یمان داغی

 گروه کوهنوردی آلاداغ      

گزارش صعودجوزک چشمه رندی یمان داغی

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5 صبح چهارراه 15 خرداد                        

جلودار      آقای مفیدی    عقبدار:        آقای کاملیان    

وضعیت آب وهواهنگام صعود: ابری همراه با بارش باران

این برنامه قرار بود تا چشمه یمان داغی باشد به دلیل مصدومیت یکی از همنوردان نیمه تمام ماند و مجبور به بازگشت شدیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

زرد کاستان

  گروه کوهنوردی آلاداغ       

پیمایش منطقه قرخود-روستای کاستان (دره جن)

ساعت ومحل تجمع:  ساعت 5 صبح چهارراه 15 خرداد                        

 جلودار:         آقای مفیدی    عقبدار:        آقای کاملیان      تعداد نفرات : 25 نفر

وضعیت آب وهواهنگام صعود: آفتابی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

لینک هیت های کوه نوردی استانها

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

فهرست تورهای گردشگری ایران

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون

فهرست سایت شرکت های خارجی و داخلی تولید کننده محصولات کوهنوردی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
همایون